PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Analitycy: Polska jest atrakcyjnym rynkiem nieruchomości handlowych

Autor: PAP
25-07-2011 16:58

Wielkość kapitału zainwestowanego w Polsce w drugim kwartale br. w nieruchomości handlowe to 332 mln euro. Ten rynek w Polsce oceniany jest, jako atrakcyjny – podkreślają analitycy.

Polska, a następnie Czechy są postrzegane przez inwestorów, jako najbardziej atrakcyjne rynki nieruchomości handlowych w Europie - podaje firma doradcza Jones Lang LaSalle.
Suma kapitału zainwestowanego w Polsce w nieruchomości handlowe wyniosła w drugim kwartale 332 mln euro. Na ten wynik w dużej mierze wpłynęło nabycie warszawskiego Centrum Handlowego Promenada (za 171 mln euro) przez Atrium.

„Obecnie zainteresowanie inwestorów koncentruje się na głównych rynkach Europy: Francji i Niemczech. Spodziewamy się jednak, iż z końcem roku także Polska i inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej odnotują znaczący wzrost inwestycji" – komentuje dyrektor Działu Rynków Kapitałowych EMEA w Jones Lang LaSalle Jeremy Eddy.

Skumulowana wartość inwestycji w nieruchomości handlowe w Europie W bieżącym roku wyniosła 13,6 miliarda euro, co oznacza 34-proc. wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku - podaje Jones Lang LaSalle.

Większość inwestycji zrealizowano na obszarze Wielkiej Brytanii i Niemiec. Analitycy podkreślają jednak, że wiele rynków wschodzących odnotowało w tym czasie wzrost aktywności inwestorów.

"Według naszych informacji wiele obiektów handlowych przeznaczonych na sprzedaż wyselekcjonowało już swoich potencjalnych nabywców. Negocjacje zakończą się prawdopodobnie w trzecim lub czwartym kwartale 2011 roku” – mówi dyrektor Działu Inwestycji na Rynku Nieruchomości Handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej w Jones Lang LaSalle, Agata Sekuła.

Z danych firmy doradczej CB Richard Ellis wynika, że dla operatorów sieci handlowych polski rynek jest obecnie jednym z najbardziej atrakcyjnych w Europie.

„Wyjątkowo wysoki wzrost wydatków konsumenckich i wielkość polskiego rynku, o rozmiarze porównywalnym do wszystkich pozostałych krajów - nowych członków Unii Europejskiej łącznie, w połączeniu z dobrą sytuacją makroekonomiczną, jest gwarancją dalszego szybkiego rozwoju” – powiedziała PAP Karina Kreja z Działu Badań Rynku i Doradztwa tej firmy.

Według badania przeprowadzonego przez CB Richard Ellis na grupie międzynarodowych najemców i opublikowanego w raporcie o aktywności sieci handlowych na rynku nieruchomości w 2010 roku, Polska znalazła się na drugim miejscu za Niemcami, pośród wszystkich państw regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), a chęć ekspansji na polski rynek wyraziło 33 procent badanych sieci.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 355 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

579 093 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP