PKP Polskie Linie Kolejowe, jako główny inwestor nowego podziemnego dworca Łódź Fabryczna, ogłosiły listę pięciu konsorcjów, które zostaną zaproszone do złożenia oferty na budowę tego obiektu o szacunkowej wartości ok. 1,9 mld zł, poinformowała spółka w czwartek.
1. Torpol Sp. z o.o., Astaldi S.p.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
2. Strabag Sp. z o.o., Mostostal Warszawa S.A., Acciona Infraestructuras S.A., Dywidag International GmbH
3. Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua S.A., Dragados S.A.
4. Budimex S.A., Ferrovial Agroman S.A.
5. Metrostav a.s., Elektrizace železnic Praha a.s., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty Łódź S.A., Sudop Praha S.A." - czytamy w komunikacie.
O zamówienie ubiegało się 12 podmiotów, które w kwietniu złożyły wnioski (oferty wstępne) w pierwszym etapie postępowania przetargowego. „Wymienione firmy, będą zobowiązane do złożenia ofert cenowych do dnia 5 stycznia 2011 r." - czytamy dalej w komunikacie.
PKP PLK podały, że zamówienie obejmuje m.in. wykonanie dokumentacji projektowej, budowę tunelu dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej i dworca kolejowego Łódź Fabryczna, jako stacji podziemnej dla czterech peronów i ośmiu torów. W ramach projektu wykonany zostanie również system parkingów dla samochodów „Parkuj i Jedź" oraz parking dla rowerów.
„To pierwszy tego typu projekt w Polsce. Jego wyjątkowość polega nie tylko na tym, że ruch kolejowy sprowadzamy pod ziemię, ale również tworzymy elementy infrastruktury, które w przyszłości zostaną włączone w system kolei dużych prędkości" – powiedział cytowany w komunikacie Paweł Dziwisz członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe ds. inwestycji.
Zamawiającymi są: PKP PLK SA, PKP SA oraz Łódź. Wstępny koszt projektu szacowany jest na ok. 1,9 mld złotych, przy dofinansowaniu przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na poziomie ponad 1,2 mld złotych. Okres realizacji projektu przewidywany jest na lata 2011-2014.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: 5 konsorcjów ma szansę na budowę nowego dworca Łódź Fabryczna za 1,9 mld zł