5 konsorcjów ma szansę na budowę nowego dworca Łódź Fabryczna za 1,9 mld zł

5 konsorcjów ma szansę na budowę nowego dworca Łódź Fabryczna za 1,9 mld zł
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

PKP Polskie Linie Kolejowe, jako główny inwestor nowego podziemnego dworca Łódź Fabryczna, ogłosiły listę pięciu konsorcjów, które zostaną zaproszone do złożenia oferty na budowę tego obiektu o szacunkowej wartości ok. 1,9 mld zł, poinformowała spółka w czwartek.

"Do złożenia oferty zostaną zaproszone następujące konsorcja:

1. Torpol Sp. z o.o., Astaldi S.p.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.

2. Strabag Sp. z o.o., Mostostal Warszawa S.A., Acciona Infraestructuras S.A., Dywidag International GmbH

3. Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua S.A., Dragados S.A.

4. Budimex S.A., Ferrovial Agroman S.A.

5. Metrostav a.s., Elektrizace železnic Praha a.s., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty Łódź S.A., Sudop Praha S.A." - czytamy w komunikacie.

O zamówienie ubiegało się 12 podmiotów, które w kwietniu złożyły wnioski (oferty wstępne) w pierwszym etapie postępowania przetargowego. „Wymienione firmy, będą zobowiązane do złożenia ofert cenowych do dnia 5 stycznia 2011 r." - czytamy dalej w komunikacie.

PKP PLK podały, że zamówienie obejmuje m.in. wykonanie dokumentacji projektowej, budowę tunelu dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej i dworca kolejowego Łódź Fabryczna, jako stacji podziemnej dla czterech peronów i ośmiu torów. W ramach projektu wykonany zostanie również system parkingów dla samochodów „Parkuj i Jedź" oraz parking dla rowerów.

„To pierwszy tego typu projekt w Polsce. Jego wyjątkowość polega nie tylko na tym, że ruch kolejowy sprowadzamy pod ziemię, ale również tworzymy elementy infrastruktury, które w przyszłości zostaną włączone w system kolei dużych prędkości" – powiedział cytowany w komunikacie Paweł Dziwisz członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe ds. inwestycji.

Zamawiającymi są: PKP PLK SA, PKP SA oraz Łódź. Wstępny koszt projektu szacowany jest na ok. 1,9 mld złotych, przy dofinansowaniu przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na poziomie ponad 1,2 mld złotych. Okres realizacji projektu przewidywany jest na lata 2011-2014.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 5 konsorcjów ma szansę na budowę nowego dworca Łódź Fabryczna za 1,9 mld zł

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!