XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

4 chętnych na budowę i eksploatację podziemnego parkingu w Krakowie

4 chętnych na budowę i eksploatację podziemnego parkingu w Krakowie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Cztery konsorcja firm wyraziły zainteresowanie budową drugiego podziemnego publicznego parkingu w Krakowie. Obiekt ma powstać przed EURO 2012 pomiędzy gmachem Muzeum Narodowego a hotelem Cracovia, pod skrzyżowaniem al. Focha i al. 3 Maja.

Dyrektor wydziału inwestycji Urzędu Miasta Krakowa Wacław Skubida poinformował w środę, że jest to drugie podejście do wyłonienia wykonawcy i koncesjonariusza podziemnego parkingu. "Zainteresowanie inwestycją ze strony czterech konsorcjów dobrze wróży projektowi" - ocenił.

Jak zaznaczył, postępowanie wygra firma, która zaproponuje najbardziej korzystne dla miasta warunki pod względem terminu realizacji parkingu i okresu eksploatacji w zamian za poniesione koszty budowy. Im krótszy termin realizacji parkingu i krótszy okres eksploatacji przez koncesjonariusza, tym korzystniejsza oferta dla miasta.

Wybrana firma wybuduje obiekt ze swoich środków na terenach udostępnionych przez miasto, w zamian za kilkudziesięcioletnie koncesje na ich eksploatację.

Władze Krakowa planują, że przy ulicy Focha powstanie dwukondygnacyjny parking podziemny na maksymalnie 760 miejsc. Przy okazji wybudowana ma zostać stacja transformatorowa i zagospodarowany plac przed Muzeum Narodowym. Ostateczna wielkość parkingu oraz etapy realizacji zależeć będą od dalszego przebiegu postępowania przetargowego.

Budowa pierwszego w Krakowie parkingu podziemnego, zlokalizowanego pod placem na Groblach nieopodal Wawelu, postępuje bez przeszkód. Przewiduje się, że obiekt na 600 miejsc zostanie otwarty w połowie 2009 roku.

Inwestycja realizowana jest w trybie koncesji, a koncesjonariuszem i operatorem parkingu jest wyłoniona w przetargu hiszpańska firma ASCAN - wykonawca podobnych przedsięwzięć m.in. w zabytkowym centrum miasta Burgos. Koszt budowy - niemal 63 mln zł - pokryje firma hiszpańska, która w zamian będzie miała prawo do pobierania opłaty parkingowej przez 70 lat.

Docelowo, przed EURO 2012, w centrum Krakowa ma powstać około 3 tysięcy miejsc parkingowych w czterech podziemnych parkingach publicznych. Kolejne parkingi zostaną zlokalizowane przy alei Mickiewicza pod terenem przyległym do Akademii Rolniczej (dwie kondygnacje i 960 miejsc parkingowych) oraz Przy Nowym Kleparzu pod pętlą autobusową (trzy kondygnacje i 264 miejsca parkingowe). Wszystkie te obiekty posiadają ważne decyzje o warunkach zabudowy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 4 chętnych na budowę i eksploatację podziemnego parkingu w Krakowie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!