PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

4,5 mld zł na nowe pasaże handlowe Czerwonej Torebki

Autor: propertynews.pl
18-10-2012 12:13

4,5 mld zł chce zainwestować spółka Czerwona Torebka SA w budowę sieci ponad 1880 pasaży handlowych o łącznej powierzchni najmu ponad 1,2 mln mkw. Taka liczba obiektów ma powstać do 2021 roku. Potencjał polskiego rynku poznańska firma, której założycielem i większościowym akcjonariuszem jest znany w branży handlowej Mariusz Świtalski, ocenia jednak na znacznie większą liczbę obiektów, tj. 4500.

Czerwone Torebki szybko zapełniają polską mapę obiektów handlowych, a do ich realizacji zachęcają wyniki finansowe firmy. W I połowie 2012 roku spółka miała 37,7 mln zł przychodów wobec 33,9 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej, co oznacza wzrost o 11,2 proc. Zysk netto przekroczył 13,2 mln zł na koniec czerwca 2012 roku i był o 84,2 proc. wyższy w ujęciu rocznym.
- Tylko w tym roku spółka Czerwona Torebka planuje oddać do użytku 65 pasaży handlowych - zapowiada Ireneusz Kazimierczak, prezes zarządu Czerwonej Torebki. Plan na lata następne to 125 i 180 obiektów. Po nabraniu rozpędu spółka chce uruchamiać ok. 200 minigalerii rocznie.

Dotychczas spółka uruchomiła 22 pasaże, kolejnych 11 otrzymał pozwolenie na użytkowanie, a 46 jest na różnych etapie zaawansowania prac.

Czerowna Torebka finansuje budowę sieci pasaży handlowych kapitałem własnym oraz kredytami bankowymi. - W tej chwili kończymy budowanie konsorcjum bankowego - zdradza Ireneusz Kazimierczak. Podkreśla, że w obszarze finansowania panuje pewna niepewność, ale firmie udaje się pozyskać środki na budowę. - Jeśli projekt jest dobry, sam się broni w bankach - zaznacza.

Po pieniądze na inwestycje spółka może udać się na warszawską giełdę. Prezes Kazimierczak podkreśla, że oferta publiczna jest jedną z rozważanych opcji, ale ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła.

Oferta pasaży handlowych Czerwona Torebka jest skierowana do małych i średnich miast i miejsc, w których odbywa się intensywny ruch samochodowy lub pieszy. Są to m.in. osiedla mieszkaniowe czy okolice supermarketów.

Jak zapewnia Ireneusz Kazimierczak, spółka nie ma problemu z pozyskiwaniem gruntów pod planowane inwestycje. - Nie wchodzimy w obszar ekspansji dużych sieci dyskontowych czy supermarketów. Dla naszych projektów wystarczająca powierzchnia działki to 1,5 tys. mkw. i takie grunty mamy już zabezpieczone na następny rok - wyjaśnia.

Pasaże, które buduje mają jednokondygnacyjną konstrukcję, złożoną z powtarzalnych modułów o powierzchni ok. 60 mkw. oraz osobnymi wejściami i oświetlonymi parkingami.

Czerwona Torebka realizuje swoją strategię, nie bacząc na konkurencję. Zdaniem zarządu spółki na polskim rynku nie ma konkurencji, która stanowiłaby istotne zagrożenie dla jej planów. Mimo że pojawiają się firmy potencjalnie zainteresowane podobnymi inwestycjami, jedynie częściowo wpisują się one w strategię spółki.

Zobacz materiał wideo

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP