XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

24 pomysły na stołeczne metro

24 pomysły na stołeczne metro
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wpłynęły 24 wnioski o udział w konkursie na przygotowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej sześciu stacji II linii metra. Chodzi o trzy stacje od Dworca Wileńskiego w kierunku Targówka i trzy od Ronda Daszyńskiego w kierunku Woli.

Metro Warszawskie ogłosiło konkurs pod koniec listopada. Termin składania wniosków upłynął o godz. 14 - poinformował w środę rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko.

Na podstawie złożonej w pierwszym etapie konkursu dokumentacji zostaną wyłonione pracownie, które następnie złożą prace konkursowe na koncepcję architektoniczno-budowlaną kolejnych stacji II linii metra. Sąd konkursowy wyłoni z nich dwie prace, ponieważ koncepcję dla trzech odcinków w stronę Targówka (odcinek północno-wschodni) i trzech odcinków w stronę Woli (odcinek zachodni) mają wykonać dwie różne pracownie. Każdy uczestnik konkursu może zgłosić tylko jedną pracę konkursową.

Zwycięskie firmy przygotują potem projekt budowlany. Następnie zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę tych stacji metra.

W konkursie będą ocenione walory konstrukcyjno-technologiczne, eksploatacyjne, minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko podczas eksploatacji, rozwiązania architektoniczne (po 15 proc.); koszty wykonania projektu budowlanego (35 proc.), powiązanie stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (5 proc.).

Kolejny etap budowy II linii metra obejmie po trzy stacje w kierunku Targówka i Woli. Od Ronda Daszyńskiego w kierunku Woli będą to stacje: Wolska, Moczydło i Księcia Janusza; z kolei od strony Dworca Wileńskiego w kierunku Targówka stacje: Szwedzka, Targówek 1, Targówek 2. Nazwy na razie są umowne.

Zastępca rzecznika ratusza Agnieszka Kłąb mówiła na początku września ubiegłego roku, że jeśli w 2014 r. uda się podpisać umowę z wykonawcą, to stacje powinny zostać oddane do użytku w 2017 r. Obecnie w budowie jest centralny odcinek drugiej linii metra, który ma mieć siedem stacji i połączyć lewo- i prawobrzeżną Warszawę.

Harmonogram budowy centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki, który ratusz przedstawił w grudniu 2009 r., przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początek ub. roku. Do tego czasu miały być gotowe wykopy na krańcowych stacjach - Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński. Prace jednak się opóźniły. Wiadomo już, że przy Rondzie Daszyńskiego drążenie tunelu rozpocznie się najwcześniej w kwietniu.

W połowie listopada ubiegłego roku prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk powiedział, że opóźnienia związane z drążeniem tunelu nie wpłyną na termin zakończenia inwestycji i że nadal jest to październik 2013 r.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 24 pomysły na stołeczne metro

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!