PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

24 pomysły na stołeczne metro

Autor: Portalsamorzadowy.pl/PAP
04-01-2012 21:24

Wpłynęły 24 wnioski o udział w konkursie na przygotowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej sześciu stacji II linii metra. Chodzi o trzy stacje od Dworca Wileńskiego w kierunku Targówka i trzy od Ronda Daszyńskiego w kierunku Woli.

Metro Warszawskie ogłosiło konkurs pod koniec listopada. Termin składania wniosków upłynął o godz. 14 - poinformował w środę rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko.
Na podstawie złożonej w pierwszym etapie konkursu dokumentacji zostaną wyłonione pracownie, które następnie złożą prace konkursowe na koncepcję architektoniczno-budowlaną kolejnych stacji II linii metra. Sąd konkursowy wyłoni z nich dwie prace, ponieważ koncepcję dla trzech odcinków w stronę Targówka (odcinek północno-wschodni) i trzech odcinków w stronę Woli (odcinek zachodni) mają wykonać dwie różne pracownie. Każdy uczestnik konkursu może zgłosić tylko jedną pracę konkursową.

Zwycięskie firmy przygotują potem projekt budowlany. Następnie zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę tych stacji metra.

W konkursie będą ocenione walory konstrukcyjno-technologiczne, eksploatacyjne, minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko podczas eksploatacji, rozwiązania architektoniczne (po 15 proc.); koszty wykonania projektu budowlanego (35 proc.), powiązanie stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (5 proc.).

Kolejny etap budowy II linii metra obejmie po trzy stacje w kierunku Targówka i Woli. Od Ronda Daszyńskiego w kierunku Woli będą to stacje: Wolska, Moczydło i Księcia Janusza; z kolei od strony Dworca Wileńskiego w kierunku Targówka stacje: Szwedzka, Targówek 1, Targówek 2. Nazwy na razie są umowne.

Zastępca rzecznika ratusza Agnieszka Kłąb mówiła na początku września ubiegłego roku, że jeśli w 2014 r. uda się podpisać umowę z wykonawcą, to stacje powinny zostać oddane do użytku w 2017 r. Obecnie w budowie jest centralny odcinek drugiej linii metra, który ma mieć siedem stacji i połączyć lewo- i prawobrzeżną Warszawę.

Harmonogram budowy centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki, który ratusz przedstawił w grudniu 2009 r., przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początek ub. roku. Do tego czasu miały być gotowe wykopy na krańcowych stacjach - Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński. Prace jednak się opóźniły. Wiadomo już, że przy Rondzie Daszyńskiego drążenie tunelu rozpocznie się najwcześniej w kwietniu.

W połowie listopada ubiegłego roku prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk powiedział, że opóźnienia związane z drążeniem tunelu nie wpłyną na termin zakończenia inwestycji i że nadal jest to październik 2013 r.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 527 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 402 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP