PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

11 ofert na trasę z Rybnika do Czech wartych 176-233 mln zł

Autor: wnp.pl (TE)
12-12-2013 21:12
11 ofert na trasę z Rybnika do Czech wartych 176-233 mln zł
fot. PTWP

PKP PLK otrzymały jedenaście ofert w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie rewitalizacji trasy z Rybnika do granicy z Czechami w Chałupkach. Ich wartość wynosi od 176 do 233 mln zł brutto.

W ramach inwestycji ma zostać zrewitalizowany 5-kilometrowy odcinek linii 140 pomiędzy stacjami Rybnik Paruszowiec i Rybnik Towarowy oraz 25-kilometrowy odcinek linii 158 od Rybnika Towarowego do Chałupek. Termin realizacji to 31 października 2015 r.
Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie najniższa cena. Najtańszą, wartą 176,53 mln zł brutto, złożyło konsorcjum Rubau Polska, Construcciones Rubau, Rover Alcisa (dwie ostatnie Hiszpania). Budżet inwestora opiewa na 169,61 mln zł brutto.

Poniżej pełna lista złożonych ofert (cena brutto):

1. Konsorcjum: OHL ZS (Czechy), OHL ZS Polska - 199,21 mln zł

2. Firesta-Fišer (Czechy) - 216,45 mln zł

3. Konsorcjum: Rubau Polska, Construcciones Rubau, Rover Alcisa (dwie ostatnie Hiszpania) - 176,53 mln zł

4. Konsorcjum: Ortiz Construcciones y Proyectos, Contratas y Servicios Ferroviarios (obie Hiszpania) - 205,03 mln zł

5. Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych (grupa ZUE) - 191,26 mln zł

6. Konsorcjum: Pol-Aqua, Electren, Vias y Construcciones - 212,77 mln zł

7. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych we Wrocławiu (grupa Trakcja), Leonhard Weiss (Niemcy), Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego Infrakol - 183,06 mln zł

8. Konsorcjum: Budimex Budownictwo, Mostostal Kraków (grupa Budimex) - 233,66 mln zł

9. Torpol (grupa Polimex-Mostostal) - 203,56 mln zł

10. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol, Infra Silesia - 202,21 mln zł

11. Konsorcjum: Strabag Rail Polska, Strabag - 197,13 mln zł

- W ramach rewitalizacji wyremontowane lub wymienione zostaną tory i podtorze, sieć trakcyjna, perony, systemy odwodnieniowe, sygnalizacja oraz obiekty inżynieryjne, takie jak wiadukty, mosty i przepusty. Inwestycja pozwoli na przywrócenie prędkości maksymalnej pociągów na poziomie 80 km/h - informowały wcześniej PKP PLK.

Realizacja projektu ma umożliwić poprawę sprawności funkcjonowania transportu kolejowego na tym odcinku, m.in. poprzez likwidację ograniczeń prędkości, wynikających ze złego stanu infrastruktury.

- Pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu, a tym samym poprawę oferty i zwiększenie konkurencyjności kolei, w tym usprawnienie przewozów w ruchu regionalnym i międzynarodowym w kierunku przejścia granicznego w Chałupkach, jak również wyeliminuje zagrożenie wyłączenia tych linii z eksploatacji - podkreślały PKP PLK.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


37 544 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP