Jedenaście firm wystartowało w drugim w przetargu na modernizację sieci tramwajowej w Grudziądzu (woj. kujawsko-pomorskie). Za pierwszym razem postępowanie unieważniono, bo oferty znacznie przekroczyły możliwości budżetu miasta.
"Rozpoczęła się weryfikacja wszystkich dokumentów. Po zakończeniu tej procedury będziemy w stanie powiedzieć, które przedsiębiorstwo złożyło najkorzystniejszą ofertę, a następnie przeanalizujemy budżet i dopiero wówczas będę mógł podjąć ostateczną decyzję dotyczącą realizacji projektu" - zaznaczył prezydent Malinowski.
Poprzedni przetarg został unieważniony, ponieważ oferty złożone przez potencjalnych wykonawców o ponad 20 mln zł przekraczały kwotę zarezerwowaną na ten cel w budżecie miasta. W porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim, który jest instytucją nadzorującą projekt, władze Grudziądza zmodyfikowały specyfikację istotnych warunków zamówienia.
Bez zmian pozostawiono główny zakres inwestycji, a zrezygnowano z dodatkowych elementów, które zostały ujęte w dokumentacji projektowej. W pierwszym przetargu najtańsza złożona oferta opiewała na ok. 66 mln zł.
"Centrum Sterowania Ruchem nie powstanie na Al. 23 Stycznia, jak pierwotnie zakładano, a przy zajezdni tramwajowej na ul. Dworcowej. Poza tym w ramach modernizacji sieci tramwajowej nie zostanie wykonana rewitalizacja Parku 900-lecia" - dodał prezydent.
W ramach projektu powstaną m.in. torowiska tramwajowe wraz z odwodnieniem, sieć trakcyjna, system sterowania i ogrzewania zwrotnic, a także zostaną przebudowane jezdnie, chodniki i oświetlenie oraz ścieżki rowerowe wraz z odwodnieniem. Zaplanowano również budowę systemu informacji pasażerskiej i wyposażenie budynku Centrali Nadzoru Ruchu.
Roboty mają rozpocząć się od wykonania pętli Tarpno. Do prac na kolejnych odcinkach wykonawca będzie mógł przystąpić po uruchomieniu komunikacji tramwajowej na pierwszym odcinku.
Równolegle z robotami drogowo-torowymi wykonawca będzie realizował prace budowlane związane z przygotowaniem budynku ekspedycji. Zwycięzca przetargu zobowiązany będzie również do wykonania badań archeologicznych, wyprzedzających inwestycję.
Badaniami archeologów objęte zostaną relikty tzw. Bramy Łasińskiej, które zostały częściowo odsłonięte i udokumentowane w trakcie prac związanych z remontem gazociągu w 2010 r. Stan zachowania i lokalizacja reliktów wymagają kompleksowego ich przebadania i zadokumentowania, jako jednego z najważniejszych reliktów architektury średniowiecznego Grudziądza.
Inwestycja będzie w połowie współfinansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Wykonawca będzie musiał uporać się z całym zadaniem w ciągu dwóch lat.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: 11 ofert na modernizację sieci tramwajowej w Grudziądzu